9.6 C
Budapest
2024. április. 19. péntek
HomeItthonKirándulás, utazás itthonNyaralás alkalmazással: nem árt résen lenni

Nyaralás alkalmazással: nem árt résen lenni

Telefon elő, foglalás megvan, repülőre fel és indulhat a vakáció A nyaralós alkalmazások korát éljük. Nem árt azonban óvatosnak lenni.

Itt van a nyár, eljött a lazítás, pihenés ideje. Régebben egy-egy nyaralást komoly és hosszas munka volt megszervezni. Utazási iroda segítségét kértük, vagy ismerősök tapasztalatira hagyatkoztunk. Manapság már jóval egyszerűbb a helyzet, hiszen számtalan alkalmazás segít minket abban, hogy a megfelelő úti célt találjuk meg magunknak.

Azonnal értékelhetünk is

– Vannak olyan kulcsfontosságú alkalmazások, amelyeket nem lehet nélkülözni. Talán a legfontosabb a navigáció, mely nemcsak arra jó, hogy autóban tudjunk navigálni, hanem arra is, hogy gyalogosan megközelítsünk bizonyos helyeket – mondta Khell Bogdan, a mobilarena.hu főszerkesztője az M1 Médiaklikk című műsorában.

Hasznos lehet a különböző cégek alkalmazásainak a használata is, amelyekkel többféle szolgáltatásokat vehetünk igénybe.

– A repülőtársaságok esetében például nem kell kinyomtatni a beszállókártyát, telefonról is meg lehet azt mutatni, ami nagy könnyebbség. Vagy azok a szállásfoglaló alkalmazások, melyeken keresztül egyébként is szállást foglaltunk, biztosítják azt a lehetőséget, hogy a telefonunkon lévő visszaigazolást felmutatva mindent megkapunk. Majd rögtön értékelhetjük is a szállást az alkalmazásban – fejtette ki Khell Bogdan.

Teljesen átalakult a piac

A Médiaklikknek nyilatkozó turisztikai szakértő szerint az elmúlt években az okostelefonok forradalma teljesen átszabta a turisztikai piacot.

– Az internet gyökeresen megváltoztatta a nyaralási szokásokat és alapjaiban forradalmasított bizonyos dolgokat. Egy városlátogatásnál ma már nem kell utazási irodába bekopogtatni, hanem egyszerűen lefoglaljuk a repülőgépet, foglalunk transzfert, különböző applikációk, vagy akár internetes portálok segítségével szépen lefoglaljuk a szállásunkat – mutatott rá Kiss Róbert Richárd.

Repjegyvásárlás, szállásfoglalás, a nevezetességek megtalálása, navigáció és természetesen a közösségi média nélkül manapság már elképzelhetetlen egy üdülés. Ráadásul idén nyártól az Európai Unió országain belül a mobilinternet használatáért sem kell felárat fizetnünk.

– Az Európai Unió területén nem kell foglalkoznunk a roamingköltségekkel, ami azt jelenti, hogy ugyanúgy tudjuk használni a telefonunkat külföldön, mint itthon. A legtöbb nyaraláshoz szükséges információ pedig online érkezik. A navigáció is ebbe a tárgykörbe tartozik, hiszen a forgalmi helyzetekről, a dugókról és a torlódásokról is online kapunk értesítést. Ezért az, hogy most már nem kell ennek költségével foglalkoznunk, nagyon nagy könnyebbség és óriási szabadságot is biztosít a felhasználók számára – emelte ki a mobilarena.hu főszerkesztője.

Nem árt az óvatosság

Az internet és az okostelefon rengeteg új lehetőséget nyújt számunkra, azonban nem árt az óvatosság. Vannak olyan utak, amelyet csak utazási iroda tud megszervezni, amikor ha valami nem tetszik, a cégnél panaszt tehetünk, a mobilappok esetében viszont erre nincs lehetőség.

– A Photoshop korában már tudjuk jól, hogy a szálloda nem feltétlenül lesz teljesen ugyanolyan, mint amilyen a képen. Nem biztos, hogy amikor azt írják, hogy 200 méterre van a tenger, akkor azt vízszintesen mérték, és nem lefelé, majd fent üldögélünk a sziklán, mert nem tudunk lemenni strandolni – volt ilyen. Az érdekérvényesítés jóval kisebb, amikor saját magunk foglalunk – hangsúlyozta Kiss Róbert Richárd.

Van, amin az alkalmazás sem segít

Nyaraláskor bátran használjuk a telefonunkat, támaszkodjunk rá segítség gyanánt, töltsünk fel képeket a közösségi oldalakra, azonban egy dolgot ne felejtsünk el!

Az utazás a pihenésről szól és arról, hogy a szeretteinkkel legyünk, a pillanat megélésben egyetlen alkalmazás sem tud segíteni.