20.9 C
Budapest
2024. március. 29. péntek
HomeSzabadidőHorgászat híreiEddig ezt cm-ben nem tudták túlszárnyalni, 230 cm és 82 kg-os, kapitális...

Eddig ezt cm-ben nem tudták túlszárnyalni, 230 cm és 82 kg-os, kapitális harcsa..

Óriás harcsát fogtak a gyomaendrődi Sirató-holtágon még két éve, de azóta sem fogott Magyarországon senki ilyen hosszú hatcsát..

Kétszázharminc centis, 82 kilós óriás harcsát fogott a gyomaendrődi Sirató-holtágon az eleki Bakos László.

– Vasárnap a feleségemmel közösen mentünk ki a gyomai Sirató-holtágra,az ott elhelyezkedő vízparti nyaralónkba. Egy viszonylag elhagyatott helyet választottunk horgászatunk helyszínéül – elevenítette fel a történteket hírportálunk kérdésére Bakos László. – Nyaralónktól a rárögzített csónakmotor segítségével, úszóstégünkön jutottunk el a holtág végére, ahol pontyoztunk és „ragadozóztunk”. Délután öt óra körül érkezett meg a kapás, aminek erejéből rögtön éreztem, hogy nagyobb hallal van dolgom, de azt nem feltételeztem, hogy ekkorával. Előzetesen eszembe sem jutott, hogy egy igazi monstrummal akadtunk össze. Leoldottam a nádfalhoz rögzített stéget, hol a hal húzott minket, hol mi őt, ez olyan 25-30 percig tartott. Bevallom őszintén, hogy a nyaralónk partjáig való eljuttatása, majd a partra emelése óriási feladatnak számított, kérdéses volt, hogy miként fogjuk kivenni a vízből. Azt hiszem, a gondviselés küldhette azt a három fiatalembert, akik éppen arra evezett csónakjukon. Ők segítettek, nem vagyok benne biztos, hogy nélkülük sikerült volna. Először csak megkérdezték, hogy nézhetik-e, hogy miként küzdünk az óriási hallal, de később szerencsére be is szálltak. Előbb az úszó-, majd a nagy stégre húztuk ki. Ezúton is köszönet érte.

Bakos László egyébként egészen kis gyermekkora óta horgászik, éveken át „hazai pályán” az eleki téglagyárnál hódolt a hobbijának, illetve egy-két alkalommal jártak Békésszentandráson is. A Sirató-holtágon három-négy éve vették a nyaralót, korábban csak ritkábban jártak ki a vízre, amióta azonban nyugdíjas, sokkal gyakrabban keresik fel a kiváló horgászhelyet Gyomaendrődön.

A legfontosabb – és legérdekesebb hírek itt! Kattints és szólj hozzá, ha tetszik, osztd meg a legérdekesebb – és legizgalmasabb tartalmakat!

Mondanunk sem kell, hogy Bakos Lászlónak ez élete eddigi legnagyobb fogása, bár szép halak korábban, sőt vasárnap óta is akadtak már horgára. Hétfőn például egy 15,5 kilós pontyot, tavasszal pedig egy 17,5 kilós pontyot fogott ugyanitt. Korábban még Eleken egy 8,5 kilós amur számított a rekordjának.

A három fiatal közül az egyik megosztotta hírportálunkkal a kalandos történt a saját szemszögéből:

– Két barátommal csak egy vasárnap délutáni csónakázásra indultunk a nyaralásunk utolsó napján és már a holtág vége felé jártunk, amikor megláttuk a horgászt és feleségét egy nagyon speciális tutajon. Az úr fél kézzel irányította a hajót, másik kezében fogta a botot. Mi a csónakból messziről kiszúrtuk, hogy görbül a bot és egy egész nagynak tűnő halat láttunk a felszín közelében (ekkor még nem is sejtettük milyen nagy). Kíváncsiságtól hajtva kiabáltunk át az idős párhoz: mit fogtak, illetve kell e segítség? Mint kiderült, a hal nem fér a szákba, ezért a stégükhöz próbálják elhúzni. Rizikós vállalkozás, de nem volt mit tenni. Közben mi is kikötöttünk és izgatottan szálltunk partra. Amikor a hal a stég közelébe került, már remegő lábakkal álltunk a víz szélén és hármunk megfeszített ereje kellett, hogy be tudjuk emelni a harcsát. Felejthetetlen élmény volt nekünk, és valószínűleg a párnak is. Ők nagyon hálásak voltak a segítségért, mi pedig izgatottak a történtektől.

Géza
Bognár Géza vagyok, a Hirmagazin.eu Online Média tulajdonosa és főszerkesztője. 30 éve foglalkozom írással, korábban írtam különböző témájú esszéket, jövőre jelenik meg az első regényem, a Hittől a keserűségig" címmel. A Hirmagazin.eu Online Médiában írt cikkeimet a hétköznapi emberek gondolati világával, és nemességük egyszerűségével írom, ebben a mai világban nem terhelem olvasóinkat a nehéz irodalmi nyelvvel, hiszen az olvasók nagy többsége pihenni, kikapcsolódni, tájékozódni vágyik, nem pedig "bogarászni" a bonyolult sorok közt. Olvassátok a Hirnagazint, pihenjetek, kapcsolódjatok ki, tájékozódjatok, és akinek valami ötlete van, hogy mely témák hiányoznak médiánkból, szeretettel várom megkeresését a Hirmagazin.eu Online Média központi e-mail címén, a [email protected] e-mail címen.